לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מטיילים בפאפוס
המדריך המלא לאזור פאפוס, קפריסין

פאפוס – הדברים שאסור להחמיץ

סלע אפרודיטה בפאפוס

פאפוס (Pafos) זוכה בשנים האחרונות לפופולריות רבה ונחשבת לאחד היעדים עם גידול התיירים הגדול ביותר מישראל. הקרבה הרבה לארץ (מרחק טיסה של כ-40 דקות) עם מחירים זולים (בעיקר של ריינאייר מחוץ לעונה, כבחורף יכול להגיע לטיסה ב5 אירו בלבד) מביאים המוני תיירים ישראלים למקום.

חלק מהתיירים מגיעים בגלל המחיר (בכל זאת במחירי החורף, קצת קשה להתלבט בין מנת פלאפל לטיסה לפאפוס) וחלק לאחר תכנון מסודר ורצון לנפוש בחו"ל קרוב וזול יחסית.

מה כדאי לראות בפאפוס?

פאפוס מחולקת לשני חלקים, החלק העליון שבו ניתן למצוא את השוק המקורה, בניין העירייה ומבנים נוספים וקאטו פאפוס (העיר התחתונה) שבה נמצאים מרבית האטרקציות התיירותיות בפאפוס ומשם רוב התיירים מתחילים את הסיור בעיר.

את הסיור מתחילים לרוב מאזור הטיילת של פאפוס, שנחשבת לאחד המוקדים המרכזיים של העיר. הטיילת מתחילה מאזור מצודת פאפוס שנמצאת בקצה הטיילת וממשיכה עד לחוף העירוני של פאפוס. מומלץ להגיע למקום בשעות הערב שאז נסגרת הטיילת (בעונת התיירות) משני הצדדים והופכת למדרחוב שבו ניתן לטייל בין הדוכנים והחנויות הרבות (משהו שמזכיר קצת את טיילת אילת הישנה).

ביקרתם בטיילת ואתם מחפשים קצת היסטוריה? אם כן לפאפוס יש הרבה מה להציע בנושא. החל מהפארק הארכיאולוגי של פאפוס, פארק רחב ידיים הממוקם בקרבת הטיילת, כאשר גולת הכותרת של הפארק היא מבנה הנקרא בית דיוניסס שבו תוכלו להתרשם מהפסיפסים הרבים שבו. דרך קברי המלכים שבהם תוכלו למצוא קברים של… טוב נו כנראה שלא ניחשתם נכון, הקברים הם של נכבדי העיר ולא של מלכים. ועד כנסיית פאראגיה כריסופוליטיסה ועמוד סנט פול הסמוך אליה.

מצודת פאפוס
מצודת פאפוס

מה עושים עם הילדים בפאפוס?

הייתם בטיילת, התרשמתם מהארכיאולוגיה אבל מה עם הילדים? אל דאגה קפריסין בכלל ופאפוס בפרט טובות גם לילדים, קפצו איתם לפארק המים אפרודיטה שיוכל להעביר לכם יום שלם של מים וכיף (פעיל בתקופת הקיץ), קארטינג לילדים חובבי האדרנלין, מיני גולף לכל המשפחה, באולינג, גימבורי, גן חיות, מיני לונה פארק, רכיבת חמורים, שיט פיראטים, פארק חבלים במרחק נסיעה קצר ועוד המון אטרקציות נוספות ומהנות.

זוג תוכים
גן החיות בפאפוס

אוהבים מים?

הספורט הימי בקפריסין ובפאפוס הוא עניין שבשגרה, האי המוקף מים מאפשר אינסוף אטרקציות רטובות באי וזאת בנוסף לפארקי המים השונים שבקפריסין דוגמת פארק המים אפרודיטה שבפאפוס

תוכלו לנסוע בנסיעה קצרה לסלע אפרודיטה המפורסם או סתם לשבת על כסא נוח באחד מהחופים היפים שבפאפוס. אם אתם מעוניינים במשהו כבר יותר מאתגר תוכלו למצוא המון פעילויות של ספורט ימי כמעט בכל חוף והוא כולל לרוב אופנועי ים, בננות, גלישת גלים, שיט אבובים, שיט פיראטים, צלילות כולל קורס צלילה לילדים, שיט ללגונה הכחולה, שיט זיקוקים ועוד.

טבע וכפרים בפאפוס

בפאפוס והאזור תוכלו להנות מאתרי טבע וחופים יפים ומרשימים. אחת הנקודות היפות לתצפית היא הספינה הטרופה שבפאפוס, ספינה שעלתה על שרטון הסמוך לחוף הים ומהווה נקודת עצירה מרשימה, במיוחד בשעות הערב. תוכלו לטייל במסלולי ההליכה שבקניון אבקאס עם קירות הגיר העצומים,  לבקר במרחצאות אפרודיטה, לערוך פיקניק ביער פאפוס, או להגיעי לחוף לארה ולנסות לראות את צבי הים הקטנים בוקעים מהביצים בדרכם לים (לרוב בחודשים יולי-ספטמבר) . אם אתם מגיעים עם רכב אל תוותרו על טיול בהרי הטרודוס, טפסו על גשר צלפוס, בקרו במנזר קיסוס המפורסם שבהרים,סיירו לכם בין רחובות כפר אומודוס ואם אתם כבר באזור בקרו במפלי מילומריס או מפלי קלדוניה שבאזור או בקרו בעיר לימסול שנמצאת מרחק קצר מפאפוס.

הכפר אומודוס
הכפר אומודוס

איפה אוכלים בפאפוס?

אחרי שהלכתם, טיילתם, ביליתם אתם בטח שואלים את עצמכם איפה אוכלים? בפאפוס תוכלו מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה וכמובן טברנות מומלצות. אם אתם מחפשים טברנה תיירותית עם מופעים לכו לדמוקריטוס, אוכל אותנטי אצל קוסטס, הונדרוס, אגורה, 7 סנט ג'ורג', וינדמייל או שתתאמו הגעה לבית של סופיה אשר תכין לכם ארוחה אישית של מטעמי המקום. אם אתם לא מעוניינים בטברנות אל דאגה, בפאפוס תוכלו למצוא אוכל איטלקי בפיצה אקספרס,אוכל כשר בבית חב"ד שבעיר וכמובן שתוכלו למצוא במקום גם רשתות של מזון מהיר כמו KFC, מקדונלדס, סטרבאקס ועוד המון אפשרויות קולינריות נוספות.

אם אתם כבר בקפריסין מומלץ לנסות את האוכל המקומי. נסו את ארוחת המזאטים, הרחת לוקום המקומי, עלי הגפן, כמובן את גבינת החלומי המפורסמת, הסוז'וקוס שהוא הגרסה הקפריסיאית לצ'ורצ'חלה הגיאורגית או הגירוס שהוא סוג של שווארמה קפריסאית.

חורף בפאפוס

אם גם אתם רוצים לראות ולשחק בשלג אבל לא מוכנים לעמוד 6 שעות בפקקים לחרמון, תנו קפיצה קטנה לאזור. בחורף הרי הטרודוס מתמלאים בשלג ואתר הסקי המקומי נפתח למבקרים ולגולשים. רק שימו לב להנחיות לגבי כבישים חסומים וסעו בזהירות. אחרי שתבקרו במקום תוכלו לבחור באטרקציות נוספות המתאימות לימים החורפיים ושמפורטים בפוסט פאפוס בחורף.

הרי הטרודוס בשלג
חורף בפאפוס

תהנו ואל תשכחו לשתף אותנו בחוויות  על ידי שליחת סיפור הטיול שלכם אלינו

אז מה היה לנו?