לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מטיילים בפאפוס
המדריך המלא לאזור פאפוס, קפריסין

ביטוח רכב בחו"ל

ביטוח רכב

ביטוח רכב בחו"ל, כיסויים והגנות נוספות

החלטתם לשכור רכב כדי לטייל בפאפוס והאזור, מצוין!
עכשיו נותר לנו נושא הביטוח, אף אחד מאתנו לא רוצה לשכור רכב ובשעת חרום להיתקע בבירוקרטיה לא מוכרת במדינה זרה. הפתרון לכך הוא לעשות ביטוח רכב אשר יתאים לדרישות ולצרכים שלכם.

ההמלצה שלנו היא להרחיב את הביטוח הבסיסי באחת מהאפשרויות המוסברות בהמשך (ביטול השתתפות עצמית או לחילופין החזר השתתפות עצמית) וכמובן להבין ולקרוא את תנאי הפוליסה והכיסויים השונים המופיעים בה.

כל האפשרויות הם בתנאי שעמדתם בתנאי הסכם ההשכרה ויכולים להשתנות מחברה לחברה, לכן חשוב לבדוק כל מקרה לגופו. והכי חשוב סעו בזהירות!

לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר אונליין לביטוח הרכב בחו"ל

ביטוח רכב בחו"ל – התוכניות השונות

ביטוח תאונות (CDW- Collision Damage Waiver / LDW- Loss Damage Waiver )

כיסוי בסיסי אשר לרוב מופיע כברירת מחדל בעת לקיחת הרכב. ביטוח זה נועד לכיסוי נזק לרכב השכור. בחלק מהמקומות ייתכן ויגבה מהשוכר דמי השתתפות עצמית, אשר ייתכן ויוחזרו במידה ויוכח שהנזק נגרם על ידי צד ג' ולא באשמת השוכר.

שימו לב, בדרך כלל כיסוי זה לא כולל נזקים למרכב התחתון, שמשות, איבוד מפתח, מראות, צמיגים וכדומה.

חשוב לזכור: יש לדווח מיידית על כל גניבה או נזק, הן למשטרה המקומית והן חברת ההשכרה.

ביטוח צד שלישי (TPL – Third Party Liability Protection)

ביטוח אשר מכסה פציעות ונזק לרכוש שמכוסים על ידי הפוליסה, בדרך כלל כיסוי זה מופיע כחלק מביטוח תאונות CDW.

ביטוח גניבה (TP – Theft Protection / TW – Theft Waiver)

ביטוח אשר מכסה מקרים של גניבת הרכב השכור או חלקים ממנו, לרוב תגבה השתתפות עצמית שתחול על השוכר בכל מקרה של גניבה, בלי קשר אם השוכר היה אשם בגניבה או לא. בדרך כלל, ביטוח זה מגיע כביטוח ברירת מחדל בעת לקיחת הרכב. שימו לב הביטוח לא כולל גניבה של ציוד אישי מהרכב.

חשוב לזכור: יש לדווח מיידית על כל גניבה או נזק, הן למשטרה המקומית והן חברת ההשכרה.

ביטול השתתפות עצמית (Excess / SCDW – Super Collision Damage Waiver)

ביטוח אשר נועד לבטל את נושא ההשתתפות העצמית במקרה הצורך. לרוב מדובר בביטוח יקר יותר (לפעמים מגיע גם למחיר זהה למחיר ההשכרה כולה), אך למרות זאת כדאי לבדוק את הנושא ולראות אם הדבר משתלם, זאת במיוחד כאשר מדובר במדינה כמו קפריסין שבה הנהיגה היא בצד שמאל.

את ביטוח ביטול ההשתתפות העצמית ניתן לעשות בחברה בה אתם שוכרים את הרכב בלבד ולא דרך חברות חיצוניות (כל חברה שמציעה לכם ביטול השתתפות עצמית ואיננה החברה אשר משכירה לכם את הרכב מתכוונת למעשה לביטוח מסוג החזר השתתפות עצמית, כפי שמוסבר בהמשך).

במידה ותבחרו לרכוש ביטוח זה, לרוב לא תצטרכו לעבור בדיקה מיוחדת בעת החזרת הרכב ולא תצטרכו להשאיר פקדון (או שתצטרכו להשאיר סכום סמלי בלבד) בזמן לקיחת הרכב.

החסרון כפי שכבר צויין הוא המחיר הגבוה.

החזר השתתפות עצמית

שימו לב שכאן מדובר על החזר ולא על ביטול, בדרך כלל ביטוח זה נעשה על ידי חברת ביטוח חיצונית דוגמת Carinsurent או כל חברת ביטוח אחרת.

במקרה הצורך אתם תשלמו את ההשתתפות העצמית ותוכלו לתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל החזר, לרוב התהליך ייקח זמן ויהיה כרוך בלא מעט ניירת, אך הוא לרוב יהיה משמעותית זול יותר מביטוח ביטול השתתפות עצמית בחברת ההשכרה.

היכן עושים ביטוח מסוג החזר השתתפות עצמית – אחת החברות בהן אני נוהג לעשות ביטוח שכזה היא חברת קאר אינשורנט בחברה ניתן לקבל הצעה לביטוח מסוג החזר השתתפות עצמית כאשר במקרה של תאונה רנטל קאבר תשלם את עלות ההשתתפות העצמית ואת הנזקים שחוויתם.

היתרון בביטוח שכזה הוא מבחינת העלות הקטנה והכיסויים המורחבים שבו (בדרך כלל), החסרון הוא שבמקרה הצורך תצטרכו לשלם את עלות הנזק לחברת ההשכרה ואז לתבוע את חברת הביטוח לקבלת החזר, לדוגמה אם ניקח את חברת Carinsurent במידת הצורך אחרי ששילמתם את עלות הנזק לחברת ההשכרה, פשוט שלחו להם את המסמכים הנדרשים (רישיון רכב, הסכם ההשכרה, דו"ח נזק הכולל פירוט ועלות, חשבונית התשלום וצילום/תדפיס החשבון שלכם, שיאשר ששילמתם את הסכום) שולחים להם ולאחר בדיקה הם יאשרו את ההחזר המלא לחשבונכם (בכפוף לתנאי הפוליסה).

לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר אונליין לביטוח הרכב

דגשים נוספים בכל הנוגע לביטוח הרכב השכור

במידה והחלטתם להסתפק בביטוח בסיסי, קחו בחשבון כי במקרה הצורך ישנה השתתפות עצמית שנעה בדרך כלל בין 800-1500 אירו.

כמו כן קחו בחשבון שחברת ההשכרה "תנעל" לכם מסגרת אשראי בגובה ההשתתפות עצמית וזאת על מנת לבטח את עצמה למקרה שיהיה צורך בהשתתפות העצמית.

במידה ובחרתם בביטול השתתפות עצמית, גם כאן בדרך כלל חברת ההשכרה "תנעל" לכם סכום מסויים אך לרוב יהיה מדובר בסכום קטן של כ200-250 אירו וזאת רק על מנת לוודא שהחזרתם את הרכב ושהוא מתודלק כראוי.

אז מה היה לנו?